12 augusti 2007

Söndagsprojekt

Målning av hus pågår än,antingen har det regnat eller varit för varmt,läs luftfuktighet.Idag läste jag i tidningen att under några dagar här i Stockholm alla fall,har det varit samma luftfuktighet som i Amazonas eller mer! och det har känts ska tilläggas*pust & svett* Igår tillbringades HELA dagen på Gröna Lund och idag har det varit projekt från min ska-fixa-lista som bockats av:



Mitt elefanttyg från Svenskt Tenn fick äntligen bli en kudde!





Den här fotpallen gjorde min mammas farfar till henne när hon var ung och tyget kändes lite trist,så resten av mitt elefanttyg räckte precis!



Så här blev det färdiga resultatet av kudde & pall som fick plats i vardagsrummet.
En dag som denna gjorde ett jobb som detta mig helt sjöblöt av svett och sen orkar man inte annat än kasta sig in i en kall dusch

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där blev ju superfint! Vilken skillnad lite tyg gjorde för fotpallen. *gillar* Jadu, luftfuktigheten är inte att leka med. Något svettigt att lägga golv och skruva möbler i det läget. Men nu är vi nästan färdiga. Jihooo!!! Trevlig vecka på dig!

Anonym sa...

Jag har alltid älskat elefanttyget från Svenskt Tenn. Men de få gånger jag varit in på butiken på Strandvägen har jag blivit för snål...
Men ikeas nya flodhästtyg är ju ett plagiat i betydligt humanare prisklass. Men elefanttyget är SÅ snyggt och visst är det rätt kraftig kvalitet också om jag inte minns fel.
Det blev sååå snyggt med fotpallen och kudden!!! Gillar din blogg-vi har exakt samma tygsmak!!!

Lotten sa...

Jag älskar det där elefanttyget oxå! Helt underbart! Pallen blev ju bara så söt...

Jag har flera saker på "att göra listan" som behöver bockas av.... men nu skall jag jobba rätt mycket den här veckan så vi får se! Ha det bra idag! Kram Lotten.

Maria sa...

Jag säger bara: VILL HA! VILL HA! VILL HA!
Det tyget står på min önskelista men så dyrt...

Anonym sa...

Såååå snyggt, elefanttyget är verkligen läckert. Vilken skillnad det blev på fotpallen.

www.tapeterochteak.blogg.se