08 juli 2008

Lite inspiration

behövs när den tryter för en själv..visserligen har jag semester, men jag vet knappt vad jag ska skriva om..trist känsla, men ni vet ju hur det kan bli ibland.
Bjuder på lite godisbilder som får mig att inspireras:


Visst är det fint när minnessaker och arvegods får stå mixat såhär tillsammans? Jag är helt inne på kartor och jordglober just nu(var hittar jag jordglober?)och tycker att den lilla jordgloben är pricken över i det här arrangemanget.


I det här alldeles underbart färgglada och snygga danska hemmet finns den här pjäsen.Jag bara måste måla en möbel gul här hemma! Kolla in tapeten, mattan och alla mixade prylar!!!

Den här väggförvaringen från Vitra finns på min heta önskelista..



Från samma danska hem.Ett pojkrum får vi anta? så fint, så fint...


Det glada budgetköket! Här ser man vad vitt lyfter fram alla andra färger man då kan blanda hejvilt med.Xtra snyggt i ett kök.




Bilder: Alla från Tavern Agency

8 kommentarer:

mamamekko sa...

Ja jag kan hålla med om att de bilderna med gröna detaljer är väldigt mycket mio känsla över det...Den nya versionen av deras vardagsrum var bättre tycker jag. Jag själv inreder med lite mer prylar dock, fixar inte riktigt att ha det sådär stilrent, är alldeles för loppisgalen för det =) Å vad kul att du är nöjd med sängborden, det får nog verkligen bli ett köp framöver!
kram kram

Sandra / Vit design sa...

Vilken härliga inspirationsbilder! Jag fastnade också för väggförvaringen. Kram Sandra

Linda -Galleri Palla sa...

Hmm, varöfr antar du att det är ett pojkrum?? Snyggt var det iaf..

I Veras hus sa...

Mamamekko-Vilt & galet i måttliga mängder ska det vá! *S*
Jag tror att Kartell-borden är ett av de köp jag känner mig mest nöjd med faktiskt.

Sandra-Ja, visst är väggförvaringen ursnygg(å urdyr!)

Linda-Jo, för att det fanns flera bilder på olika vinklar från rummet och det var en del robotar, bilar osv där inne, men det behöver ju inte vara en pojkrum för det..Dock så när man hittar barnrum på olika sidor här o var, så är barnrummen väldigt traditionella, just därför borde detta vara ett pojkrum om man går på det..

Vintage Victoria sa...

Kolla på Tradera och loppisar efter jordglobar, så har jag hittat min samling! Hemmet med pojkrummet (helt rätt) och den gula möbeln tillhör en tjej i Danmark som har min absoluta favoritaffär med världens charmigaste namn: Creme de lá creme á la Edgar! Butiken ligger i Köpenhamn och är ett måste varje gång jag är över :D!

Linda Muhr sa...

Underbara bilder från ett härligt hem, önskar jag kunde släppa fram det mer barnsligt naiva och roliga i mitt hem, vi har precis flyttat och allt känns bara så vuxet, jag måste verkligen ha tag eller göra lite kuddar och "konst" det är så fastligt tomt just nu..

Tack för en bra blogg!

I Veras hus sa...

Victoria- Jag kikar på tradera, blocket o de loppisar man råkar på, men har ännu inte haft ngn tur...jag har en liten glob, men jag bidar min tid...:-)
Ja, det hemmet är verkligen helt i min smak, även om några rum var lite i överkant.Kan inte sluta titta på bilderna!

Muhren-Tack det var snällt sagt:-)
Åh, det tar tid när man flyttat att "hitta" hur allt ska vara o så.Ta't lugnt:-)

TM sa...

Utrolig inspirerende bilder - helt min smak! :-D