03 januari 2009

Crazy inspirational home

I senaste numret av Sköna Hem finns en speciell våning på Dalagatan i Stockholm som jag både gillar och samtidigt är lite kluven inför.Jag bara älskar barnrummet, köket och the dressing room! Men sovrummet, toan och vardagsrummet kan jag bara inte tycka om :(
Det lite lustiga är att jag bloggat om denna lägenhet för mer än 1 år sedan här! Bilderna är
exakt likadana och då hittade jag hemmet på Hemnet där det låg ute för försäljning.
Antingen behöll de lägenheten eller så såldes den med inventarier och allt...*s*
Take a peak!





In the latest issue of Sköna Hem, they have a special apartment in the centre of Stockholm which is a mix of patterns and styles.
I LOVE the childrens room, kitchen and the dressing room, but not so much the rest of it..take a peak! The odd thing is that I blogged about the exact same apartment over a year ago here and then it was for sale with the exact same pictures and all.Maybe they decided not to sell after all or maybe the sold the whole thing including all their stuff :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hi,
Magazines often buy pictures and stories. If you read a lot home deco mags you see the same home appear in several magazines, even in different countries.
Have a nice weekend!
Bye,
Marianne.

Anonym sa...

NÄ! Vad lurt! Så konstigt. Ännu mer märkligt är att det hemmet är ett av "läsarhemmen" man kan rösta på just nu på deras hemsida. (Sköna Hems alltså.) Så det är i tidningen också??? Skitkonstigt juh! Jag gillade också rummet du visar. Jag bloggade om det i dag och blev jätteförvånad när jag läser detta hos dig. Skumt!!! På Hemnet???
Min spontana tanke när jag såg bilderna var att de såg inredningsfotograferade ut. Dvs av ett proffs och inget är lämnat åt slumpen. Varje leksak verkar placerad. Och allt är så "tiptop". Detta var mysko alltså! Men det kan ju vara så att det är sålt och de som bor i lägenheten har en helt annan stil, men bilderna florerar runt i inredningsreportage och tävlingar. Den som stajlat lägenheten, eller bodde i lägenheten suger ut allt som går av de fina bilderna. Smart. Helt enkelt. Det är ju ingen som sagt att det måste vara ett "rikgtigt" befintligt hem...