18 augusti 2009

My kitchendream



Vi ska göra om köket. Frågan är bara när. Hela köket ska rivas ut. Spis, fläkt, diskmaskin och kran är nya och ska behållas. Vi behöver kyl & frys, stora ska de vara och rymliga.Diskbänken ska inte vara av trä som den är nu, utan i rostfritt eller annat vattentåligt material, diskhon bred och djup så man enkelt kan diska en plåt utan att krångla, en ny kran som ovan vore inte dumt, inga överskåp vill jag ha, utan luftigt med stora djupa lådor för allt istället och VITT. Vitt kakel med svart fog. Några Flowerpot-lampor vore ju inte helt fel över diskbänken och en plastmatta på golvet.Orla Kiely-muggarna är så himla fina och en Kitchen Aid måste också finnas(hav tålamod). Lite fin tvål och läckra disksvampar gör allt lite roligare.
Ja, en rosa espressomaskin behöver vi faktiskt inte, jag dricker hellre bryggkaffe, men den gör sig ju riktigt bra i mitt nya kök, eller hur?



We are going to renovate the kitchen. We just don't know when.The whole kitchen is going out the window. The stove, the fan, the dishwasher and the tap are all new so we keep them. The countertop is not going to be out of wood as it is today, we want stainless steel or something that stands water.The sink needs to be big and wide so u can wash a big pan without to much fuzz, no cupboards, only big and deep drawers for everything and WHITE. White tile. Some Flowerpot-lamps would be nice over the countertop and a plastic rug on the floor. The Orla Kiely-mugs are sooo nice and a Kitchen Aid is a must! Some nice soap and hot sponges and you're on!
We do not really need a pink espressomachine, I prefer just black coffee, but it does look good, right?

6 kommentarer:

Lotten sa...

Hi, hi.... ganska lika mina köksdrömmar faktiskt! Vi byter ju köket på landet just nu och där blir det inga överskåp.... ett par öppna hyllor däremot. Min dröm är en Kitchen Aid oxå.... i cremevitt.

Ha en bra dag! Kram Lotten

Alla bäckar små sa...

Snyggt! Har du lyckats med ett collage nu, toppen, visa mig sen vad du använder. Ses imorrn! Kram

makiato sa...

Låter som ett stort men roligt projekt!

Anonym sa...

Kan nog skriva under på den önskelistan!

Jenny sa...

Jag drömmer om en ljusblå Kitchen Aid!

I Veras hus sa...

Lotten- Har sett på din blogg, men inte skrivit ngt, men däremot tänkt! Det blir superfint och tapeten är väldigt väldigt fin...
Vi är nog många som "blir med" Kitchen Aid (snart?)hahaha!

A b s- I will show u!

Makiato- Jojomen *ler*

Hallakulle- Bra! Visar att smaken är OK!

Jenny- Jag tror attt jag också vll ha en isblå faktiskt