06 november 2009

Small house

Tänk vad vi inredningsbloggare sätter trender egentligen! Någon visar ett fynd (ofta från loppis)eller är först ut med något helt nytt(eller nygammalt).Man visar på bloggen. Vips! Det sprider sig snabbt. Någon annan har också letat efter just den saken och plötsligt letar (eller köper) "alla" den ombloggade prylen(för det är ju oftast en pryl). Det brukar inte vara något dyrbart, utan något de flesta kan skaffa sig. Ta det här med prylhyllan t ex.
De är riktigt ombloggade och finns i alla möjliga kreativa varianter. Å du gissade rätt! Även jag. Har funnit. En prylhylla. Eller jag har hittat ett prylhus. Heter de så förresten?


                                                          Från en loppis i närheten.


Jag har gjort nada med den. Samlar inspiration hur den ska se ut. Här kommer några fina varianter:

                              Vet inte var denna bild kommer ifrån tyvärr. Men den är väldigt fin. Den gula speciellt.


                                                                    Från Jockbox


                                                                  Från Retrovilla


                                                                  Ännu en från Jockbox


Nu är jag nyfiken på vilka av er som fixat ihop såna här fina. Jag vet att det är många. Jag vill gärna att ni skickar mig bilder så jag kan lägga ut dem här på bloggen och få dem samlade på ett ställe för inspiration en masse!
Mejla mig till på iverashusatlivepunktse
Gör det snart.



I have also bought one of these little 'gadget shelfs'.They are around many blogs. Haven't done anything to it.Yet. First I will collect inspiration. See some of the nice ones above.
Now I'm curious if any of u outside of Sweden also have done a makeover. Please send me pics and I will show all the creativity here on the blog. Email me on iverashusatlivedotse
Good!

17 kommentarer:

Alla bäckar små sa...

Vilken fin! Har du hittat det på loppisen "hos mig"?
Kram

Anonym sa...

Hej, Vera känner igen symtomen...saker har en tendens att sprida sig. Kul ! Själv fick jag min prylhylla i Julklapp förra året!!En i Plexi...har dock inte bestämt vart jag vill ha den då vi har renorverat. Men nu lutar det åt att plats snart uppstår.Får se om jag hinner maila bilden då!Kram Milla:D

Lotten sa...

Hi, hi... ja känner verkligen igen det där ;-) Jag letade och letade hur länge som helst innan jag hittade min första. Nu är två fixade - dom har jag skickat bild på. Två nya står här i väntan på fix.....

Trevlig helg!
Kraam

DoreDoris sa...

Din hylla var nog ändå den coolaste. Ett hus! Kommer bli urtjusig ju!

KATTCHING sa...

oh jag har oxå en på gång! :)

Lotten sa...

Hi, hi... jo visst är det tapeten som jag köpte från Lycke! Den kommer att bli såå grym i sovrummet... jag längtar tills jag kan fixa till det i sovrummet.

Kraam Lotten

Min vrå... sa...

Vilket fint loppis fynd! Har själv ingen sådan hylla men har sett några på olika bloggar. Kul att se för ingen är ju lik den andre! Vad ska du göra med din?

Min rosendröm sa...

Jag vet precis hur du menar. Det är lite roligt det där. Jag köpte en tallrikshylla då jag sett dem i olika tappningar på olika bloggar. Den står fortfarande i klädkammaren och väntar på att jag skall göra om den.

Jag har en sådan som du visar fast fyrkantig. Min är målad turkos och servar som smyckesförvaring.

/nina

Christine sa...

om du kikker på bloggen min så har jeg laget to prylhyller :D du må bare låne bilder til bloggen din :D holder på med min tredje hylle nå! settekasse heter det her i norge :)

ingen fara på taket sa...

den trenden hakade jag också på, mitt eller rättare sagt sonens prylhylla kan du se och låna bilder om du vill på http://ingenfarapataket.blogspot.com/2009/10/pryttelskap.html

Att din hylla var formad som ett hus var riktigt fint.

Elisabeth - anyhow.se sa...

Fast det är lite smågulligt av oss - allihop, lite som när man var liten...
Din var PÅ det helt skönast i formen också - en vinnare helt enkelt!

Casa del Caos sa...

Jag tycker de är jättefina! Lycke, som har bloggen Lyckebo, gjorde en jättefin "prylhylla" för ett tag sen! När man har stajlat med en massa fina tapeter och vaxduksbitar och allt vad det kan vara, så behövs det inga prylar till hyllan! Det blir ju ett eget litet konstverk!
/Annica.

Jenny Oak Fae sa...

OJ vad fina de var...måste också skaffa mig en prylhylla, kan passa bra till mina smurfar om inte annat..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Charlotte sa...

Åh, på varenda second hand och loppis jag har varit på de senaste månaderna har jag letat efter ett prylhus! Det märks att dom är populära :) Grönt skulle det bli och placeras på väggen i barnrummet och fyllas med kinderäggsöveraskningar. Precis som när jag var liten :P

millandante sa...

Nu måste jag också ge mig ut efter ett prylhus...! Hihi...
Hade en annan variant för många år sedan, då kallade vi dem "kast" har jag för mig, och de kom ifrån tidningstryckeriet ursprungligen.
Tack för inspiration! Hoppas du får in många bilder!

Persilja sa...

Ja, det är verkligen en värld där nyheter färdas snabbt. OCh där trender skapas. Man är så inne i världen också så när man möter "vanliga" människor fattar de inte mycket av de trender man sett! :)
Jag var tvungen att kolla i min gamla blogg på min prylhylla. I januari gjorde jag min och det var en skitsuddig bild så den vill du inte inspireras av. :)
Blir kul att se vad du hittar på.

erry sa...

Wow, vilken fin prylhylla/prylhus du hittat! Jag letar fortfarande...:P Men jag hade en när jag var liten o mamma har den kvar, fast den är ju inte lika fin som din förstås!

Ha det bra!