17 juli 2009

IKEA....again?

Börjar bli lite trött på IKEA, men vill bara få allt på plats här hemma.
Skjutdörrarna har kommit och är på plats:


Inuti blir det Antonius-system från just IKEA.Skenor,hyllor,konsoler och klädstänger.
Givetvis när jag var på IKEA för att köpa just detta så var konsolerna slut, men nu ska de finnas och nu vill jag dit. Bara det att det är så MYCKET folk på IKEA vid Kungens kurva. Många turister (varför turista på IKEA, det övergår mitt förstånd..nåväl)och lediga stockholmare förstås.

På tal om turister var vi själva turister igår, jag, lilleman och 12-åringen. Gamla stan, slottet, Skeppsholmen, lunch, glass. Souvenirshoppade på värsta stråket, Västerlånggatan i Gamla stan. Där hittade vi massor med give-aways till vår familj i USA dit vi åker på måndag. I ♥ Sthlm t-shirts, osthyvel i form av älghuvud, små fina fat med olika svenska motiv, snöglober och sen har jag bunkrat upp med lite god svensk choklad från Marabou som de älskar! Vi går nämligen också i väntans tider på en ny kusin och jag på att bli moster.
Min syster skulle ha 6 juli, men åkte igår kväll in på BB. Barnen väntar på kusin nummer 44 ( ja 44 st!)och jag på att bli moster för första gången, är redan faster många ggr om. Jag vankar av och an och kan inte släppa tankarna riktigt på lill-killen som ska komma.

1 kommentar:

Re-dizain sa...

Vad spännande med en 45:e kusin :)