30 december 2009

Handrailed

God fortsättning på er och hoppas på ett Gott Nytt År till er alla!
Det är lite glest mellan inläggen, men ibland tryter idéer och lust och då låter jag hellre bli att skriva.

Nytapetserade väggen vid trappan har fått sällskap av en väl behövd ledstång. Vi har bott i huset i 7 år och
inte haft något att hålla sig i! Inga missöden har det blivit, men en del som besöker oss är lite försiktiga till skillnad mot oss som springer och kastar oss upp och ned för trappan. Ledstången köptes obehandlad (ek) och betsades så att den skulle få den 40-tals look som passar in i huset. Känns nästan konstigt att hålla i den, den är liksom i vägen kan det kännas för en som är van att inte ha den där.

Måste ju få berätta (från en som närmar sig 40 med stormsteg) att idag var jag på systemet för att handla det som "behövs" till morgondagen. Jag ombads visa leg!, jag var tvungen att upprepa det jag tyckte jag hörde: ville du se leg sa du?. Jag blev lite glad faktiskt-för im på självaste nyårsafton fyller jag 39- kul present.


Finally after 7 yrs in the house we got a handrail in the stairways. It's oak that I put a dark varnish on it to make it look a bit older and 40's style that would go along with the house itself. Finally.
HAPPY NEW YEAR TO YOU ALL!

16 kommentarer:

Rester till middag sa...

Verkligen jättesnygg trappa. Gillar Josef Frank tapeten.
Vi har inte heller någon ledstång ännu efter renovering förra året.
Man vänjer sig vid att inte ha någon, men det är ju klart säkrare med.
Köpte ni ledstången från något speciellt företag eller på byggmarknaden?

Anonym sa...

Grattis !!!.Råkade själv ut för denna glädjeyra på systemet då jag 43 år!! också fick visa leg.
Hade tidigare på dan stött på Ingemar Stenmark på ikea och häpnade
över denna ungdomliga vältränade kropp, men en barbamamma i sina bästa år kan visst också se ungdomlig ut.

Jättefin tapet och allt annat som finns i ditt färglada personliga hem.

Kajsa sa...

Men grattis! Till att du fick visa leg, gissar att det piggade upp... Och till den fantastiska tapeten, och ursnygga ledstången. Fantastiskt.

För övrigt har vi samma tapet + svart-vit-rutigt linoleumgolv i vårt kök. Så jag vet ju att jag gillar den här looken...

Gott nytt år!

Blenda sa...

Hej, råkade halka in här på din blogg, och noterade snabbt att du och jag är exakt, och då menar jag verkligen EXAKT lika gamla! Så grattis på födelsedagen! :-)

För övrigt tycker jag att tapeten är grymt snygg och jag funderar över var jag kan ha den. Och lustigt nog har vi alldeles nyligen har vi bestämt att vi ska ha rutigt linoleumgolv i vår entré... Fast i vårt fall blir det nog svart och ljusgrått tror jag!

God fortsättning på födelsedagen och gott nytt år !

Lotten sa...

Et trappnedgång blev verkligen supersnygg! Ledstången var bara såå rätt ;-)
Kul att du fick visa leg på systemet.... då blir man ju faktiskt superglad! Grattis i förskott på 39-års dagen! Hoppas att du får en fin födelsedag... och nyårsfirande såklart.

Gott Nytt År! Kraam Lotten

Inspirera Mera sa...

Gott nytt år du också!
Kram Sandra

Ylva sa...

Vad snyggt det blev med räcket!
Grattis på födelsedagen o gott nytt!!
/Ylva

HomeRiver sa...

Hej! Jag, som bloggare med begränsad inredningserfarenhet, behöver akut hjälp med min hall... http://homeriver.blogg.se/2010/january/hjalp-mig-med-hallen.html Jag får idéer av din fina blogg, men eventuella tips mottages tacksamt! Gott Nytt År önskar HomeRiver.

milla sa...

En "så" ung tjej ,snart 40 ,på systemet är det verkligen legal? *skratt* Kul att du kikat in hos mig. Fin ledsång ni fixat...
Ha ett härligt 2010! Kram Milla

m a r i a k o d e n sa...

Hallå! MEEEN så snyggt det blev med tapeten!! Älskar den där trappen!
just ja, kom på mitt tredje nyårslöfte, att om jag åker till sthlm ska jag hälsa på dig!!! =)

Satt o kollade i min inspirationspärm idag o där låg urklippet från Tove(Visst var det den ni var med i förutom family living, för den klipper jag inte i...)

Önskar dig ett jättebra 2010 med en massa kontakt med mariakoden!

Kram på dig!

Mrs Lucky sa...

Så snyggt! Roligt att man försöker bevara tidsandan i huset tycker jag. Jag bor ju i ett nybyggt hus och saknar känslan i ett hus som funnits med ett tag. Så vem vet om det går ett flyttlas så småningom... God fortsättning och grattis i efterskott!

HomeRiver sa...

Stor tack för engagerade inredningstips till min hall! Massor av bra idéer som du kom med!! Jag har tagit fram en jättestor hög med inredningstidningar och funderar, och funderar. Fortsättning följer...

Re-dizain sa...

Ojoj vilken fantastisk bild! är du så duktig på att ta bilder...trappan blev så fin

Min vrå... sa...

Så snyggt det blev! Ledstångem passade riktigt bra till tapeten.
Och grattis i efterskott!

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jag har bett om att få visa leg, men inte då! :)
Fint behandlad ledstång!

Tina sa...

Så fint! Jag gillar verkligen kombinationen med tapeten, golvet, det vita och trappräcket. Läckert!