22 december 2009

Wallpapered

YES, tapeten är uppe!  Det blev riktigt bra fast vi är nybörjare. Vi hade inte heller gett oss på de enklaste väggarna härhemma. Snedvägg, lite snett här och var (vi bor inte i ett helt rakt hus) och så några uttag på det. Maken tyckte det var rätt tråkigt dessutom och jag ska väl erkänna att det inte är det roligaste jag gjort, men när det blir klart är man rätt nöjd. Vi klarar allt. Typ.






Minns ni innan?



ETT

TU

TRE!


Väggen mittemot trappan. Till vänster är 7-åringens rum och till höger tvättstugan.

Såhär ser det ut uppifrån

Klar? Icke sa Nicke. Idag tar jag itu med pannrummet/förrådet/pysselrummet. Väggarna är bredspacklade och färdigmålade. Nu ska golvet målas vitt. Men tyvärr är det ju inte bara att ta fram färg och roller. Måste plocka det rent först och sedan ska golvet skuras noga.
Allt som ska vara därinne är utspritt i hela huset känns det som. Tur att man är långledig.




Finally finished with the wallpapering downstairs!

8 kommentarer:

Karin hemochliv.blogg.se sa...

Det blev jättesnyggt tycker jag. Fin tapet som jag aldrig lessnar på.

Kram och ha en fin jul med din familj

I Veras hus sa...

Hej Karin, Tackar! God Jul själv. /Kram

Milla sa...

Blev fint med den tapeten. Älskar det rutiga golvet.Kram Milla

Lotten sa...

Tack för din goa kommentar hos mig ;-) Jag mår liiite bättre idag faktiskt... men mest rastlös för att jag inte orkar så mycket.
Jag säger bara WOW! så snyggt det blev med den Josef Frank tapeten i svart. Bra jobbat! Själva tapetseringen tycker jag är ganska kul... det är förarbetet som är tråkigt.
Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!


Många julkramar Lotten

Hallakulle bygger bo sa...

Wow vad snyggt det blev!!!!
Tuffa ni är som tapetserar ovana med en sådan dyrgrip!

Alla bäckar små sa...

Som sagt, riktigt snyggt blev det. Vilt påhejade av mig & Axel. Kram

Julia sa...

Himla fint! God Jul!

I Veras hus sa...

Milla: Gillar också vårt rutiga golv. Blev en skön kombo:)Tack.

Lotten: Tack! Vi blev riktigt nöjda.


Hallakulle: Tur att vi hade en reservrulle.Man klarar det bara man ger det tid.


ABS: KRAM!!

Julia: Tack. God fortsättning.