08 maj 2009

Garden friends

Det var ju ett tag sedan nu jag skrev om trädgård, inte så konstigt kanske eftersom det är nu intresset vaknar till liv och man vill pyssla, påta och fixa.

Ett besök på Rusta gav mig dessa nya trädgårdsvänner...

En flamingo måste finnas i trädgården! Funkar fint mot knallgul Forsythia.


Ett litet fågelbad passade perfekt intill den stora rhododendron



Har även gjort en beställning på en ny sort Rosenskära, hör bara namnet: Double Rose BonBon...ser ut nästan som pioner och då måste jag ju bara ha sådana! På Jennys frön och sånt hittade jag frön som det kliar i fingrarna av att sätta i jorden.Det är ju förstås lite tidigt än, men snart så..Beställde även riktigt orange ringblommor och nästan svart krasse. Rosenskära, ringblommor, solros och krasse är det jag sår varje år och när man hittar nya sorter och färger är det en ren fröjd.Allihopa är ju så enkla och tacksamma att odla och det gör det så roligt. Vad har du för favoriter?

















I really like gardening and all about it.
Found a flamingo to keep an eye on things and a small birdbath for decoration.Some small flying visitors have actually tried it and they seem to enjoy it.A good buy that is!
Also bought some new flower-seeds to plant. These are some new kinds.LOVE the pink
ones, Rosepinks.This kind are named Double Rose BonBon, don't U just love that name?
Ordered them from Jennys frön och sånt
Also a new blackish kind of kress and really orange marigolds.Can't wait!



Blombilder från Jennys frön och sånt

Inga kommentarer: