20 oktober 2009

Wallpapered

I var mans hem. IKEA:s Moppe.Tror inte den finns kvar på IKEA. Men så är det ofta, eller alltid, det försvinner ur sortimentet och blir ibland till åtråvärda objekt . Har två stycken varav den ena nu är tapetserad och får inhysa syprylar.Perfekt till nåldynor, trådrullar, band och annat.




Tapeten är från Intrade och hör till kollektionen Petit Four. De har urläckra mönster.Decoupagelim både under och över, sen ska det torka och klart. Enkelt och snabbt som jag gillar. Ett av de småpyssel jag pulat med under den gångna helgen.




A small deskdrawer from IKEA. Boring and somewhat dirty got a new look with some wallpaper. This one from Intrade/Petit Four.
Now holding my things needed for sewing.Perfect.

6 kommentarer:

hatte och matte sa...

Tapeten är helt underbar!
Den vill jag ha till min dotters rum! Jag blev kär i tapteten! =)
Jag har en tapet med fåglar på med samma gula som bakrund från Intrade Pip Collection.

Charlotte sa...

Så flot tapetet er og den lille kommode blev rigtig fin!
Jeg har også en IKEA kommode, som jeg har tapetseret (jeg brugte dog tykke ark papir og ikke tapet, men fint blev det). Du kan kigge her, hvis du har lyst til det:
http://herhosmig.blogspot.com/2009/09/mini-kommode-fr-og-efter.html

Hilsen
Charlotte i DK

Katarina sa...

vet inte vad tapeten komer ifrån.
Köpte den på tradera så håll utkik där. Annars fanns det en rulle med liknande mönster sist jag kollade på interiör1900.

Lotten sa...

Mm den tapeten är så fin! Jag har en liten provbit kvar som skall komma till användning snart ;-) Jag tapetserade ju ett par sådana IKEA-byrås fast med två större lådor. Nu finns inte de kvar på IKEA så jag kan inte komplettera. Surt!

Anonym sa...

Blev ju riktigt snyggt! Gillade tapeten.

Vi söker norr om stan för att min man ska få närmare till jobbet. Jag hade gärna bott söder om stan men jag förstår David som inte vill resa två timmar om dagen.

Ylva sa...

ännu en finfin pysselinsats. Jag har planer på att göra ngt liknande (de där byråerna finns kvar i lite olika tappningar). Måste bara hitta tillräckligt schysst papper (eh och en lucka i kalenderna antar jag...)