17 november 2009

Clover in bed

Jag gjorde ju några Tradera-köp tidigare och då ett alldeles underbart fint påslakan täckt med klöver!
Påslakan är ju som ni vet väldigt tacksamma att göra om till annat. Men dessa klöver hamnade i säng helt enkelt som det var. Hos 7-åringen som hade bestämt att han skulle ha dem innan jag själv visste. OK.
Skrivbordet/sekretären hittade jag på loppis för en hundring förra sommaren tror jag..? Som jag velat med vilken färg den skulle ha. När den sen hamnade i 7-åringens rum så är den bäst som den är därinne. Jag har lite svårt med en massa olika blandningar av träslag och just här hos honom så blev det så rätt. Den är ensam att vara träig. Jag älskar barnrum!



The duvetcover above is a find I bought at tradera (e-bay). I didn't do anything with it exept using it as it is.
In bed. The 7-year old wanted it and he got it.
The desk is also a find from a flea-market. A bargain, $13.00. I ♥ childrens room!


2 kommentarer:

hatte och matte sa...

Fint påslakan! Jag fick ärva ett härligt påslakan (en kompis som skulle slänga men det låter finare med ärva). Sonen blev överförtjust och har det i sitt nyligen omgjorda rum. Barnrum är roliga att fixa, och ert ser jättefint ut!

mamamekko sa...

Hej!
Var nästan helt säker på att jag hade skrivit svar till dig här på bloggen, men förmodligen så tänkte jag att jag skulle göra det och trodde då att jag hade gjort (en aning tankspridd, hihi). Men nu kommer svar iallafall :) Tack för fina orden om vårt barnrum först och främst, känns som vi äntligen fått ordning lite mysigt i deras lilla rum. Ang. fotoväggen så är det såna fotofickor i plast som man enkelt kan byta ut fotona i, vi har två stycken som rymmer 40 kort vardera tror jag det är. Jag beställde dem från www.moodshop.dk för ett par år sedan, men sök på fotolommer på den sidan så tror jag att de fortfarande finns kvar. Kan verkligen rekommendera dessa, är så smidigt!
KRAM